Thursday, January 31, 2013

Aku dan Power Rangers.




Bila kali terakhir anda menonton siri Power Rangers.
Bila kali terakhir anda rasa teruja dengan kedatangan siri Power Rangers
yang terbaru.
Bagi peminat siri ini, kedatangan siri Power Rangers yang terbaru
pasti disambut dengan rasa teruja dan gembira
Begitu juga tahun ini, dengan kemunculan Siri Power Rangers
terbaru yang akan ditayangkan secara rasminya esok 2 hb Feb
iaitu Power Rangers Megaforce.
Aku akan bercakap lebih mengenai Power Rangers ini di post yang
akan datang selepas aku menonton siri pertamanya. 

Setiap kali adanya siri baru Power Rangers
pasti akan timbul perasaan excited dan ragu-ragu dalam diri aku.
Excited sebab ada siri Power Rangers baru untuk dilayan setiap minggu.
Ragu-ragu sebab nak tahu adakah siri ini awesome,
menepati citarasa kipas susah mati Power Rangers,
bukan sekadar hanya untuk menarik tontonan kanak-kanak
yang hanya memandang Power Rangers sebagai satu hiburan
dan yang paling penting olahan jalan cerita dan plot yang
kalau tak lebih baik pun cukuplah sekadar menyamai
siri Super Sentai yang di adaptasi oleh siri Power Rangers itu.


Mari kita bercakap sedikit mengenai Siri Power Rangers ini.
Di Malaysia Power Rangers mula ditayangkan sekitar awal
1990-an dengan Siri Mighty Morphin Power Rangers sebagai pemulanya.
Siri ini mendapat sambutan mengalakkan dari peminat-peminat di
seluruh dunia. Dan boleh aku katakan yang ramai peminat
mengenal Power Rangers lebih dahulu sebelum Super Sentai.
Sampailah sekarang siri Power Rangers masih lagi mendapat tempat
di hati peminat 


Bagi aku pulak Power Rangers ni memang siri kegemaran aku.
Mighty Morphin sampailah Wild Force aku layan dekat TV je,
masa tu aku masih lagi duduk di rumah
jadi tidak menjadi masaalah bagi aku untuk melayan siri ini.
Bagi 3 siri selepas itu Dino Thunder, Ninja Storm dan SPD
aku x dapat tengok hampir 60% daripada setiap episodnya
dek kerana aku pergi belajar kat asrama penuh.
Tapi Dino Thunder aku still cuba lagi untuk tengok di bilik TV
Ninja Storm dan SPD aku langsung tak tengok satu episod pown
sebab tahun tu tak silap aku aku nak SPM.
Siri selepas itu,
Mystic Force, Operation Overdrive dan Jungle Fury aku layan balik
Lagipun time 3 siri ni keluar zaman IT sudah menguasai dunia.
Even x dapat tengok kat TV pown still boleh download dan tengok kat laptop.

Lepas tu, bermulalah zaman kegelapan Power Rangers
2 siri selepas itu RPM dan Samurai memang sangat mengecewakan aku.
2 siri ini bagi aku ada 2 kelemahan terbesar.
Plot yang terlalu beroreintasikan kanak-kanak
serta pelakon yang tak pandai berlakon dan menjiwai watak.
Malas nak komen banyak pasal 2 siri aku RPM aku still layan lagi
Samurai aku langsung x layan dah lepas aku tengok 3 episod pertama.



Tahun ni 2013 Power Rangers kembali dengan
siri terbaru, Power Rangers Megaforce.
Bagaimana penerimaan aku pada Power Rangers ni
harap-harap aku akan berpuas hati
ataupun ini adalah petanda yang Power Rangers sudah tidak relevan lagi
untuk golongan peminat-peminat dewasa dan hanya sekadar untuk
hiburan hujung minggu kanak-kanak. ....




0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.