Wednesday, December 12, 2012

the perks of being a wallflower



Yeah akhirnya dapat jugak tgk filem ni. 
The Perks of being a Wallflower. 
Filem ini diadaptasi dari Novel dengan tajuk yang sama.
Aku tak pernah baca novel ni, dan aku tak akan baca.
Aku tak berapa "power" English, so bila aku baca novel English
kadang-kadang aku tak faham pun apa yang aku baca. 
Lagi satu aku tak minat baca Novel. 


Masa mula-mula aku tengok trailer ni 
dalam hati aku, nak tengok filem ni sebab 1 reason je...
Emma Watson. Dia ni one of my fav. actress. 

Sebab dia belakon dalam my all time fav movie after Lord Of The Ring 
Harry Potter. Lagi satu sebab dia lawa. Lawa gile. 
Lagi lawa dari Emma Ma'embong. LOL...


Gambar kat atas ni, antara pelakon-pelakon dalam filem ni. 
Aku kenal Emma Watson je, mamat yang pakai Suit tu, watak utama 
Aku rasa macam kenal dia, hero filem Percy Jackson and the Lightning Thief. 
Tapi paling aku terkejut sekali ialah minah yang sebelah Emma Watson tu. 
Masa aku wiki pasal dia ni, rupa-rupanya dia adalah voice actor untuk 
watak Katara dalam kartun Avatar: The Last Airbender. 
Korang tak percaya korang pegi google sendiri, betul. 
Tak tipu.


Filem ni mengisahkan.....malas la nak tulis korang cari la sinopsis dia sendiri kat internet. 
Secara keseluruhannya filem ni OK. Tak awesome dan tak BullShit. 
Medium la. The best thing kat filem ni apart from tengok Emma Watson 
berlakon jadi awek cantik, hot dan menggoda ialah dialog-dialog watak dalam filem ni. 
Terutama sekali watak hero si Charlie ni. 
Banyak ayat-ayat yang dia cakapkan boleh wat aku terharu

"Why do nice people choose the wrong people to date" 
"Well... We accept the love we think we deserve"
"Can we make them know that they deserve more" 
"We can try......"

"We can't choose where we come from 
  but we can choose where we go from there"

Overoll, bagi yang suka cite-cite pasal American high school teenage
yang diselami bnyk suka, duka, masaalah, cinta dan sebagainya. 
Boleh la layan cerita ni. 

(p/s : aku tak puas hati mamat ni kiss Emma Watson. Arghhhhhh.....)





0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.